سیستم پاشش مستقیم CGI مزسدس بنز

مدير انجمن: Moderators

سیستم پاشش مستقیم CGI مزسدس بنز

پستتوسط javad25 » جمعه اسفند ماه 12, 1389 1:42 am

: CGI سیستم پاشش سوخت مستقیم
      است و به معنی « سیستم پاشش مستقیم سوخت به داخل   Charged stratified-gasoline-injection مخفف  CGI کلمات
سیلندر درزمان تراکم است »که این روش در موتورهای دیزل به کارگرفته می شود.با استفاده از این روش امکان افزایش نسبت سوخت و هوا در موتور و در دور های بالا و در رمان فشار میسر می گردد.
به کارگیری و اجرای این سیستم در موتورهای بنزینی برای اولین بار توسط مرسدس بنز انجام شد که آغازی بر استفاده از سیستم سوخت رسانی مستقیم توسط سوزن های انژکتور برقی « پیزو » با پاشش سوخت هدایت شده به جای پاشش دیواره ای شد و همچنین کاهش مصرف سوخت و گازهای آلاینده خروجی را در پی داشت.سوزن های انژکتور پیزو که سوخت را به وسیله ی یک سوراخ مخروطی شکل چندبار در هر کورس قدرت پاشش می کنند امکان ایجاد نسبت بالای سوخت و هوا در محفظه احتراق را در دور های بالا و در زیر بار فشار تضمین می کنند تا در نتیجه،قدرت و گشتاور بیشتر موتور با کاهش قابل توجه مصرف سوخت همراه باشد.
نسل دوم سیستم پاشش مستقیم سوخت که در نوع خود منحصر به فرد بوده و توسط مرسدس بنز بهبود و توسعه پیدا کرده است شباهت بسیار زیادی به سیستم سوخت رسانی مستقیم موازی فشار بالا در موتورهای مدرن جدید دیزلی دارد.قلب این نوع موتور ازیک پمپ فشار بالا تشکیل شده که که برای هردو ریل سوخت و به وسیله یک پخش کننده و یک خنک کننده سوخت را تا فشار 200 بار به جریان می اندازد.
به لطف پاشش چند نفطه ای،مخلوط شدن هوا و سوخت،احتراق،عملکرد کاتالیزور و مصرف سوخت بهبود یافته است. هریک از سوزن های بسیار سریع پیزو در وسط محفطه احتراق قرار دارند و شمع نیز در مجاورت سوپاپ خروجی دود قرار کرفته است.
میزان آلودگی نیز توسط یک جفت کاتالیزور سه راهه با کنترل خطی لامبدا ، توسط در مخزن کاتالیزور مونواکسید نیتروژن در قسمت ریز اتومبیل کاهش پیدا میکند.
جزئیات بیشتر در این زمینه شامل فن آوری چهار سوپاپ در هر سیلندر،زمانبندی متغیر بازوبسته شدن سوپاپ ها،چندراهه ورودی هوای دو طبقه،متعادل کننده محور و یک سیستم کنترل و مدیریت حرارتی میشوند.
محفضه میل لنگ و سرسیلندر از جنس آلومینیوم،ردیف خطی سیلندر ها از جنس سیلیکون کم اصطکاک،کلیه فطعات سیستم سوخت رسانی از جنس استیب یا برنج و ریل ها و محفضه پمپ فشار بالا از جنس استیل جوشکاری شده هستند.
سوخت این موتور بنزین بدون سولفور با درجه پریمیوم است.
نماد کاربر
javad25
کابر خوب
کابر خوب
 
پست ها : 38
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 5, 1389 12:00 am

پستتوسط Maserati » جمعه اسفند ماه 12, 1389 1:42 am

T
N
X
بررسی گذر موقت ها و تیونینگ ها
Www.Maserati.Mihanblog.Com

متفاوت ترین سایت خودرویی کشور
Www.Parsancar.Com
نماد کاربر
Maserati
*کاربر گذرموقتی*
*کاربر گذرموقتی*
 
پست ها : 1800
تاريخ عضويت: چهارشنبه بهمن ماه 20, 1388 12:00 am
محل سکونت: Tehran Gheitarie

پستتوسط mehdinit2009 » جمعه اسفند ماه 12, 1389 1:55 am

ممنون
حقیقتا جای همچین تاپیکایی تو تالار خالیه
بازم ممنون
وقتی با انگشت کسی رو نشون میدی فراموش نکن که سه تا از انگشتاتو به سمت خودت گرفتی
تازه فهمیدم چرا جهان سومی هستیم!!!! بخاطر.......
نماد کاربر
mehdinit2009
*کاربر گذرموقتی*
*کاربر گذرموقتی*
 
پست ها : 3917
تاريخ عضويت: يکشنبه آذر ماه 21, 1388 12:00 am
محل سکونت: sari

پستتوسط javad25 » جمعه اسفند ماه 13, 1389 9:48 pm

خواهش .
ولی چه کنیم استقبال نمیکنن. :roll:  :wink:
shelby GT-500 kr
camaro ZL-1
نماد کاربر
javad25
کابر خوب
کابر خوب
 
پست ها : 38
تاريخ عضويت: جمعه اسفند ماه 5, 1389 12:00 am


بازگشت به سيستم تزريق الكترونيكي (EFI)

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان